1. Anasayfa
  2. VALORANT

Valorant Geliştiricisi, Ajanların Durumunu Konuştu

Valorant Geliştiricisi, Ajanların Durumunu Konuştu
valorant
0

John Goscickis, 2.06 yaması ile beraber Valorant ajanları; yetenekleri açısından daha dengeli hale getirmek istediklerini söyledi. Özellikle Viper ve Yoru hakkında konuşan Goscickis, gelecek için planladıkları daha büyük değişikliklerden de bahsetti. Özellikle önemli turnuvalar öncesi büyük değişiklik yapıp oyunun metasını bozmak istemediklerini açıklayan Goscickis; ajanları dengelemek adına yapacakları büyük güçlendirme/zayıflatma değişikliklerini turnuvalar arası dönemde yapacaklarını söyledi.

viper-banner.png

VIPER

Geçtiğimiz birkaç ay boyunca Viper üzerinde bazı keşif çalışmaları yapıyorduk. Birçok ince ayarlamanın ardından, Viper’ı diğer Kontrol Uzmanlarıyla benzer kılmamaya özen göstererek onun eşsiz ve güçlü yönlerini daha da keskinleştirmeye karar verdik. Yani, sahip olduğu fantastik temayı biraz daha öne çıkaracağız.

Zehir Bulutu hem Viper’ın bölge kontrolünü temel alan özgün oynanışını perçinliyor hem de ajanın temasına uyuyor. Fakat bu yetenekte, ajanın temel yeteneklerinin turlar boyunca sahip olması gereken etki eksik. Hasar tehdidini arttırmak şu sıralar birincil önceliğimiz.

Viper’ı diğer ajanlardan ayıran özelliklerden biri, harita kontrol yetenekleriyle büyük riskler alabilmesi. Bir konum seçiyor. Orada hazırlık yapıyor ve rakiplerine gelip kendi bölgesinde savaşmaları için göz dağı veriyor. 2.06 Yaması’nda ajanın tehditkârlık düzeyini yeni bir seviyeye taşımayı amaçlıyoruz. İçeride denediğimiz değişiklikler gerçekten güçlü. Viper’ın bu güçlendirmeden sonra ortalığı nasıl birbirine katacağını görmek için sabırsızlanıyoruz. Ayrıca ekip olarak, ileride gerektiğinde tekrar düzenleme yapabileceğimiz bir temel inşa ettiğimizi düşünüyoruz.

Yoru-banner.png

YORU

Yoru’ya ilk kez 2.03 Yaması’nda yaptığımız düzenlemeler, genel itibarıyla yaşam kalitesine yönelikti. Bu sefer Yoru’nun gücünü ve genel etkisini köklemeyi umuyoruz.

Çatkapı üzerindeki değişikliklerin Yoru için yepyeni oynanış yolları açacağını düşünüyoruz. Bu değişiklikler, ajanın rakip üzerinde daha fazla baskı kurmasına; ajan tanıtımında söz verildiği üzere rakibe şaşırtmacalar yapmasına olanak tanıyacaktır. Bu düzenlemelerin güçlendirilmiş Kör Nokta yeteneğiyle ve Boyutlararası Geçiş esnasında biraz hazırlık yaparak kötü durumlardan kaçmayı sağlayan ek yetenekle nasıl çalışacağını merak ediyoruz.

Yoru’nun oyundaki eşsiz konumunu göz önünde bulundurarak ajanın durumunu yakından takip edecek ve yaptığımız her düzenlemenin ajanın oyundaki etkisine nasıl yansıdığını zamanla öğreneceğiz.

DENGEYE YÖNELİK YAKLAŞIM

VALORANT çıkalı tam dokuz ay oldu (vay be, zaman ne çabuk geçmiş! o_o). Bu süreçte, ajanların dengesine yönelik yaklaşımlarımızın ne gibi sonuçları olabileceğiyle ilgili çok şey öğrendik. Önceden küçük ve nokta atışı düzenlemeler yaparak ajanlar üzerinde büyük etkiler yaratmayı umuyorduk.

Fakat bu yaklaşımımız umduğumuz sonuçları vermedi. 2.06 Yaması’yla birlikte güncellemelerimizde daha agresif bir yol izleyeceğiz ve böylece ajanların her biri üzerinde daha büyük bir etki oluşturacağız. Çünkü oynadığınız ajanın isminin bir yama notunda defalarca geçtiğini görmenin ama bir farklılık hissetmemenin can sıkıcı olduğunu biliyoruz.

Ajan güncellemelerini bir an önce hayata geçirmek istesek de esporun dengesini bozmamak bizim için çok önemli. Masters ve Champions gibi büyük etkinlikler esnasında profesyonel oyuncuların alışık olduğu oyun metasını birden değiştirmek istemiyoruz.

Valorant Masters I’i geride bıraktığımıza göre artık birkaç değişikliği deneyebiliriz. Önceliğimiz Viper. Masters II yaklaşırken de değişiklikleri değerlendirecek ve dengelemek ile gerektiğinde büyük düzenlemeler yapmak arasında bir seçim yapacağız. 2021 yılı boyunca göreceğiniz düzenleme modeli şöyle olacak: Büyük bir turnuva sona erdiğinde, büyük etkisi olacak güçlendirmeler/zayıflatmalar yapacağız. Sıradaki büyük turnuva geldiğindeyse hız kesip oyunu dengelemeye odaklanacağız.

KAYNAK: Tıklayınız.

Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments