1. Anasayfa
  2. VALORANT

Valorant 1.0 Yama Notları

Valorant 1.0 Yama Notları
0

Valorant Türkiye için bu sabah saat 08.00’da erişime sunuldu. Tabi ki yeniliklerle beraber. Hadi hep beraber bunlara göz atalım.

En dikkat çekici yeniliklerin başında yeni karakter, yeni harita ve yeni oyun modu geliyor. Yeni karakterimiz Meksikalı Reyna. Haritamız ise dar alanlarda kıyasıya savaşların döneceği Ascent. Bunların ardından Valorant’a yeni bir tat katacak oyun modumuz ise Spike’a Hücum. Bunlar bizler için Valorant’ın yeni çıkışında ne önemli yenilikler gibi duruyor.

Hadi şimdi diğer değişikliklere bakalım…

Ajan Güncellemeleri

Sage

  • Can Küresi bekleme süresi 35 saniyeden >>> 45 saniyeye çıktı.
    • Sage’in tek seferde bu kadar çok iyileştirebilmesini seviyoruz ama bunu bir turda çok fazla kez kullanabiliyordu.
  • Bariyer Küresi birim canı azaldı: 1000 >>> 800
  • Bariyer Küresi süresi 40 saniyeden >>> 30 saniyeye düştü.
  • Takımınızın Bariyer Küresi duvarları artık mini haritada görüntülenecek.
    • Sage’in Bariyer Küresi’ne yapılan önceki değişiklikler tabanca turunda/ilk turlarda karşı oyun yapmayı kolaylaştırmıştı; ancak yine de herhangi bir tura çok fazla etki edebildiğini gözlemledik. Hedefimiz duvarı güçlü bir oyalama aracı olarak tutmaya devam etmek. Ama bir yandan da onu turun hangi aşamasında kullanacağınızı daha fazla ölçüp biçmenizi sağlamak.

Raze

  • Patlayıcı Çanta azami hasar yarıçapı azaldı: 2 >>> 1 metre
    • Patlayıcı Çanta, özellikle de zincirleme kullanıldığında epey güçlü olduğunu kanıtlamış durumda. İç kısımdaki azami hasar yarıçapını azaltarak bu yeteneğin ortalama hasar çıktısını düşürürken bir yandan da gücünü korumayı amaçlıyoruz.

Jett

  • Duman Bulutu‘nun duman süresi uzadı: 4 >>> 7 saniye
    • Jett’in takasları savuşturma konusunda rakip tanımaz şekilde güçlü olduğunu hissediyoruz. Ancak takıma olan katkısı, buna kıyasla düşük kalıyor. Bu hem ona hem takımına, dumanlardan daha fazla faydalanabilmeleri için zaman tanıyacak.
  • Rüzgâr Gibi, ortaya çıktıktan kısa bir süre sonra Cypher’ın Bubi Tuzaklarını otomatik olarak kırıyor.
    • Rüzgâr Gibi öyle güçlü ki, Jett herhangi bir tuzaktan rahatlıkla kurtulabilmeli. Bu, ona daha saldırgan ve riskli hareketler yaparak takımına alan açabilmesi için biraz daha özgürlük tanıyacak.

Phoenix

  • Ateşten Duvar’ın süresi uzadı : 6 >>> 8 saniye
  • Phoenix’i duvarının etrafında biraz fazla tahmin edilir şekilde oynamaya zorluyordu. Bu ufak artışla, plan yaparken biraz daha rahatlamasını istedik.
  • Ateşten Duvar hasarı: Her 0,25 saniyede 15 >>> Her 0,033 saniyede 1
  • Ateşten Duvar iyileştirmesi: Her 0,25 saniyede 3 >>> Her 0,16 saniyede 1
    • Bu zaman içinde hasar/zaman içinde iyileşme modelleri, diğer zaman içinde etki gösteren yeteneklere gelen değişikliklere uyacak şekilde güncellendi. Ayrıca, hasar ve iyileştirme değerlerini Yakar Top’un yarısı kadar etkili hale getirdik. Bu iki yeteneğin toplam iyileştirme çıktılarını eşitledik (50 can) . Bunu yapma nedenlerimizden biri de, Ateşten Duvar’ın Yakar Top’a kıyasla bilfiil bir “iyileştirme” yeteneğine dönüşmesini engellemek.
  • Yakar Top iyileştirmesi: Her 0,25 saniyede 3 >>> Her 0,08 saniyede 1
    • Zaman içinde iyileşme modelini, zaman içinde hasar veren yeteneklere gelen değişikliklere göre güncelledik.
  • Falso’nun azami parlama süresi arttı: 0,8 >>> 1,1 saniye
    • Falso’nun kötü bir konumda yakalanan düşmanları ne kadar hızlı şekilde kör edebildiğini düşününce, parlama süresi görece kısa kalıyordu. Güçlü de olsa bir tık daha uzun sürebileceğini düşündük; hele de 200 kredilik yeni ücretini göz önünde bulundurunca.
  • Yakardöner, yeniden doğulduğunda tüm silahları otomatik olarak yeniden dolduruyor.
    • Buna bir yaşam kalitesi iyileştirmesi de denilebilir. Phoenix’in ultisi onu çoğunlukla eski konumuna geri dönmeden evvel tüm şarjörü boşaltmasını gerektiren durumlarda bırakıyor. Yeniden doğmadan önce birkaç saniye beklemesi ve doğduğunda da baskı altındayken şarjör doldurmaya zaman harcamak zorunda kalıyordu. Birkaç saniyelik doğma süresinin, otomatik şarjör doldurmaya hak kazandıracak kadar uzun olduğuna karar verdik.

Omen

  • Paranoya artık hızlı kullanımdan ziyade kuşanılıyor; ayrıca vuruş tespiti, özellikle kısa mesafelerde geliştirildi.
    • Paranoya’nın tepkisel olarak değil, aktif şekilde kullanılmasını ödüllendiren bir düzene geçiyoruz. Düşmanlar da artık doğrudan atış hattı üzerinde olduklarında değil, bir atış yapıldığında uyarı alacak. Böylece yetenek, düşmanlara daha güvenilir şekilde tutturulabilecek.
  • Karanlık Örtü, Omen artık dumanlarını yerleştirmek için duvarların ardını görebildiği “aşamalı” bir dünyaya adım atıyor; DOLDURMA tuşuna basarak aşamalı/normal hedefleme arasında geçiş yapılabiliyor.
    • Özellikle de dikey düzlem söz konusu olduğunda Omen’e dumanlarını hassas şekilde yerleştirebilmesi için daha spesifik bir yöntem sunmak istedik. Omen oyuncularının duman kullanırken alıştığı hızlı, kısa menzilli oyun stilini desteklemeye karar verdik. Bu yüzden eski bakış açısına geçiş yapabileceği bir mod eklemeyi de ihmal etmedik.
  • Karanlık Örtü‘nün kontrolleri güncellendi. Omen artık duman mesafesini TEMEL ATIŞ ile arttırabilecek, İKİNCİL ATIŞ ile azaltabilecek ve YETENEK TUŞU ile duman fırlatabilecek.
    • Bu durumun sıkı Omen oyuncuları için kontrol konusunda ciddi bir farklılık oluşturabileceğinin farkındayız. Ancak uzun vadede menzilin varsayılan olarak fare üzerindeki tek bir el tarafından kontrol edilmesinin daha rahat olacağına inanıyoruz.
  • Gizli Adım, Omen artık ışınlanacağı konumu haritada görebiliyor. Hedef aldığında eğer o konuma olan bakış açısı engellendiyse, dünya içi bir gösterge beliriyor.
    • Omen’ın ışınlanmak için nereyi hedeflediğini anlamasına yardım etmek istiyoruz; hele de dumanların içinden ışınlanırken.
  • Gölgelerin İçinden, Omen artık Gölge içindeyken YETENEK TUŞUNA tekrar basarak ışınlanmasını iptal edebiliyor (iptal ettiğinde ulti puanlarını yine de kaybediyor).
    • Omen’ın ultisini kullanarak oyun yapmasını ve düşmanlarına korku salmasını istiyoruz. Ultiyi kullanmanın cezası, eğer bir düşman tarafından yakalanırsanız kesinlikle ölüm demekti. Omen’ın puanlarını kaybetme pahasına ultisini iptal edebilmesine izin verdik. Umuyoruz ki onu bir yandan en uygun ışınlanma noktalarını arayıp seçmeye ittik.

Ses Görüntüleme (Ses Zayıflatma)

  • Mini haritada beyaz çember kullanarak çıkarıldıkları mesafe gösterilen seslerin listesine daha fazla Ajan sesi ekledik. Buna yetenek sesleri, şarjör doldurma, Spike etkileşimleri ve dahası dahil.
    • Neden mi? Oyuncuların, çıkardıkları seslerin düşmanlar tarafından ne zaman duyulabileceğini anlamalarını sağlamak ve seslerin ne kadar uzağa ulaşabileceğini göstermek istedik.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

Yeni harita: Ascent

  • Ascent, İtalya’da yer alan ve ortasında iki takımın çarpışabileceği geniş bir alanın bulunduğu bir harita. Orta bölge, çeşitli yetenek kullanımları için tam bir oyun alanı. Ve bu bölgeyi başarılı şekilde kontrol altına almak Saldıranlar için iki Spike bölgesine de ilave yollar açıyor.
  • Yeni haritamız Ascent, çıkış döneminde bu haritayı deneyimleyebilmeniz için Eşleştirme rotasyonunda ilk birkaç gün görece daha sık karşınıza çıkacak.
reveal canopy valorant1

Split

  • Orta geçit noktası yeniden yapılandırıldı.
    • Savunucuların ortadaki ana geçit noktasını turun büyük çoğunluğunda etkili şekilde kapatabildiğini gözlemledik. Yeni yerleşim düzeninin bu sorunu hafifleteceğini umuyoruz. Bu değişiklikler mekânı epey ferahlatırken bir yandan da merdivenlerde oyalama amaçlı kullanılan yeteneklerden kaçınmak için ilave bir yol da sağlıyor. Saldıranlara B Kule ve Havalandırma kuşatması için birkaç ilave açı yaratması da cabası.
    • Tren istasyonu bakım ekibi, ahı gitmiş vahı kalmış hoparlör sistemini yeniledi.
    • İşte haritanın farklılıkları;

Haven/Bind/Split/Ascent

  • Artık kimse oyun alanının dışına çıkamayacak.
  • Oynanan alan içerisinde akıcılığı arttırmak için seviye çarpışması düzeltmelerine devam ettik.
  • Bilgi edinme optimizasyonları tamamlandı.
  • Ayrıca Cypher’ın Gizli Kamera’sının karşı oyun yapmayı engellediği noktaları bloke etmeye devam ediyoruz; bu noktaları tespit etmemize yardımcı olan herkese tekrar gönülden teşekkürler!

YAŞAM KALİTESİ

  • Düşman oyunculardan birine ölmek dışındaki ölümlerde artık ulti puanı kazanılmayacak. Buna Spike’a ölmek, düşerek ölmek, silah arkadaşının yeteneği veya kendi yeteneğin yüzünden ölmek dahil.
    • Sebep: Ölmenin ekonomik etkisinin önemsiz olduğu durumlarda sırf ulti puanı kasmak için yapılan bazı garip hareketlerin önüne geçmek istedik. Bu tuhaf “tasarruf turu intiharları”na daha fazla müdahale gerekip gerekmediği konusunda gözlemlerimiz devam edecek.
  • Yeni oyuncular için VALORANT Topluluk İlkeleri açılır penceresi eklendi.
  • Topluluk İlkeleri’ni devamlı olarak ihlal edenler için yazılı ve sesli sohbet kısıtlamaları eklendi.
    • Yazılı ve sesli sohbet kısıtlamaları 72 saat sürecek.
    • Kısıtlama almak oturumu kapatmanızı gerektirecek. Lütfen oturumu tekrar açıp VALORANT oynamadan önce içinizden ona kadar sayıp şöyle derin birkaç nefes alıp vermeyi unutmayın :)
    • Sohbet kısıtlamaları “herkes” ve “takım” sohbetleri için geçerli olacak, ancak “grup” sohbetleri kısıtlanmayacak.
    • Sesli sohbet kısıtlamaları “takım” sohbetleri için geçerli olacak, ancak sesli “grup” sohbetleri kısıtlanmayacak.
  • Raporlama kategorileri, Topluluk İlkesi ihlallerini daha geniş halde kapsayacak şekilde güncellendi.
  • Karakter Seçimi’ne ve Oyun İçi’ne geçiş ekranları eklendi.
  • Silah kaplaması yükseltme düğmesi artık yükseltmenin ne türde bir geliştirme sağladığını gösterecek (stil, animasyon vb.).
  • Koleksiyon ve kontrat sayfaları görsel olarak güncellendi.
  • Ping hesaplamaları daha doğru olacak şekilde ayarlandı.
  • Arayüzdeki izleyici sayısı göstergesini devre dışı bırakma ayarı eklendi.
  • Ölüm kamerası, görüntünün ölür ölmez ekranı kaplamaması için güncellendi.
  • Sürüm bilgisi filigranı eklendi.
  • Gözlemci Güncellemeleri
    • Gözlemciler için takıma özel birinci şahıs fresnel vurgusu eklendi.
    • Arayüzde Saldıranlar/Savunucular için renklerin tutarlı olması adına ayarlamalar yapıldı.
    • Saldıranlar ve Savunucular, taraf değiştirme turlarında arayüzde yer değiştirmeyecek.
    • Oyuncular arası geçiş yapmaya yarayan tuş atamaları, turlar arası aynı kalacak.
    • Skor tablosunun doğru skoru göstermemesi hatası giderildi.
  • Satın alma evresi başlangıcında bir oyuncunun yeniden bağlanmasını beklerken tetiklenen “donma süresi” kaldırıldı.
  • Mağaza simgeleri güncellendi.

OYUN İÇİ DEĞİŞİMLER

  • Düşman oyunculardan birine ölmek dışındaki ölümlerde artık ulti puanı kazanılmayacak. Buna Spike’a ölmek, düşerek ölmek, silah arkadaşının yeteneği veya kendi yeteneğin yüzünden ölmek dahil.
    • Sebep: Ölmenin ekonomik etkisinin önemsiz olduğu durumlarda sırf ulti puanı kasmak için yapılan bazı garip hareketlerin önüne geçmek istedik. Bu tuhaf “tasarruf turu intiharları”na daha fazla müdahale gerekip gerekmediği konusunda gözlemlerimiz devam edecek.
  • Yeni oyuncular için VALORANT Topluluk İlkeleri açılır penceresi eklendi.
  • Topluluk İlkeleri’ni devamlı olarak ihlal edenler için yazılı ve sesli sohbet kısıtlamaları eklendi.
    • Yazılı ve sesli sohbet kısıtlamaları 72 saat sürecek.
    • Kısıtlama almak oturumu kapatmanızı gerektirecek. Lütfen oturumu tekrar açıp VALORANT oynamadan önce içinizden ona kadar sayıp şöyle derin birkaç nefes alıp vermeyi unutmayın :)
    • Sohbet kısıtlamaları “herkes” ve “takım” sohbetleri için geçerli olacak, ancak “grup” sohbetleri kısıtlanmayacak.
    • Sesli sohbet kısıtlamaları “takım” sohbetleri için geçerli olacak, ancak sesli “grup” sohbetleri kısıtlanmayacak.
  • Raporlama kategorileri, Topluluk İlkesi ihlallerini daha geniş halde kapsayacak şekilde güncellendi.
  • Karakter Seçimi’ne ve Oyun İçi’ne geçiş ekranları eklendi.
  • Silah kaplaması yükseltme düğmesi artık yükseltmenin ne türde bir geliştirme sağladığını gösterecek (stil, animasyon vb.).
  • Koleksiyon ve kontrat sayfaları görsel olarak güncellendi.
  • Ping hesaplamaları daha doğru olacak şekilde ayarlandı.
  • Arayüzdeki izleyici sayısı göstergesini devre dışı bırakma ayarı eklendi.
  • Ölüm kamerası, görüntünün ölür ölmez ekranı kaplamaması için güncellendi.
  • Sürüm bilgisi filigranı eklendi.
  • Gözlemci Güncellemeleri
    • Gözlemciler için takıma özel birinci şahıs fresnel vurgusu eklendi.
    • Arayüzde Saldıranlar/Savunucular için renklerin tutarlı olması adına ayarlamalar yapıldı.
    • Saldıranlar ve Savunucular, taraf değiştirme turlarında arayüzde yer değiştirmeyecek.
    • Oyuncular arası geçiş yapmaya yarayan tuş atamaları, turlar arası aynı kalacak.
    • Skor tablosunun doğru skoru göstermemesi hatası giderildi.
  • Satın alma evresi başlangıcında bir oyuncunun yeniden bağlanmasını beklerken tetiklenen “donma süresi” kaldırıldı.
  • Mağaza simgeleri güncellendi.

VALORANT ARAYÜZ GÜNCELLEMELERİ

  • Yeteneklere, ölüm ve tebrik bildirimlerine (Bela, Tek Tabanca vb.) görsel efektler eklendi.
  • Envanterdeki Spike görselleri güncellendi.
  • Mağazadaki Zırh simgeleri güncellendi.
  • Karakter portreleri güncellendi.
  • Aynı sinyal veya ajan replik komutu arka arkaya hızla kullanıldığında yalnız birinin gönderilmesini sağlayacak bir sohbet düzenlemesi eklendi.

VALORANT ARAYÜZ GÜNCELLEMELERİ

  • Yeteneklere, ölüm ve tebrik bildirimlerine (Bela, Tek Tabanca vb.) görsel efektler eklendi.
  • Envanterdeki Spike görselleri güncellendi.
  • Mağazadaki Zırh simgeleri güncellendi.
  • Karakter portreleri güncellendi.
  • Aynı sinyal veya ajan replik komutu arka arkaya hızla kullanıldığında yalnız birinin gönderilmesini sağlayacak bir sohbet düzenlemesi eklendi.

Valorant 1.0 yama notlarının büyük ve önemli kısmı bu şekildeydi. Gerek yenilikler gerekse değişiklikler ile oyunun daha da heyecanlı olacağından şüphemiz yok. Sadece alışmaya çalışmaktan kaçınmayın. Şimdiden iyi ve keyifli oyunlar. Valorant hakkında daha fazla bilgi almak için bu makalelere de bakmayı ihmal etmeyin;

https://esporgazetesi.com/tenzden-valoranta-dair-ipuclari/
İlginizi Çekebilir
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments